Опис досвіду роботи

МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ, МОЛОДІ ТА СПОРТУ УКРАЇНИ
УПРАВЛІННЯ ОСВІТИ І НАУКИ БОРИСПІЛЬСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ
МІСЬКИЙ МЕТОДИЧНИЙ КАБІНЕТ
Використання інноваційних технологій на уроках англійської мови

 З досвіду роботи  вчителя англійської мови
Бориспільського
навчально-виховного комплексу
“Гімназія “Перспектива” –
загальноосвітня школа І-ІІ ступенів”



    

Тюмєнцевої Тетяни Сергіївни



ЗМІСТ

Використання інноваційних технологій на уроках англійської мови……………………………………………..  

3

1.
Вступ………………………………………………
3

2.
Основна частина………………………………….
5

3.
Висновки…………………………………………..
8

       4.       
Список використаної літератури ……………….
      9


Використання  інноваційних технологій на уроках англійської мови

1.     ВСТУП
Викладачам слово дане не для того,
щоб присипляти свою думку, а для того, щоб будити чужу.
   Василь Ключевський


   Модернізація української освіти визначає соціальні вимоги до системи шкільної освіти. У цьому світлі найважливіше завдання школи - формування повноцінних громадян своєї країни. Школа не може дати людині запас знань на все життя. Але вона може дати учневі основні базові орієнтири головних знань.
 Школа може і повинна розвивати пізнавальні інтереси і здібності учня, прищепити йому ключові компетенції, необхідні для подальшої самоосвіти.
  Модернізація змісту освіти в Україні на сучасному етапі розвитку суспільства не в останню чергу пов'язана з інноваційними процесами в організації вивчення іноземних мов.
  Пріоритетним напрямом розвитку сучасної школи стала гуманістична спрямованість навчання, при якому провідне місце займає особистісний потенціал. Він передбачає облік потреб і інтересів учня, реалізацію диференційованого підходу до навчання.
Актуальність досвіду. Реалії сьогодення вимагають від вчителів середньої школи пошуку нових ефективних форм і прогресивних методів навчання, які б відповідали новій парадигмі освіти. Одним з найбільш перспективних шляхів удосконалення навчального процесу є впровадження інноваційних технологій навчання
Мета – визначити основні інноваційні технології, які застосовує вчитель на уроках англійської мови.
Відповідно до мети визначимо основне завдання:
розробити методичні рекомендації щодо використання інноваційних технологій при вивченні англійської мови.
Об'єктом дослідження є навчально-виховний процес у загальноосвітньому навчальному закладі.
Предметом дослідження – інноваційні методи роботи з учнями на уроках англійської мови у школі.
-                     Гіпотеза дослідження полягає у тому, що процес формування лінгвістичної компетентності школярів буде ефективним за умови використання в навчальному процесі інноваційних технологій.
У процесі підготовки досвіду використано такі методи дослідження:
- теоретичні (робота з науковими джерелами, аналіз, узагальнення, вивчення передового педагогічного досвіду);
- емпіричні (цілеспрямованого спостереження, експерименту);
- метод статистичної обробки.
Матеріали досвіду апробовані на уроках англійської мови протягом 2010–2015 років на базі Гімназії №9, Сімферопольської Міської Ради та Бориспільського навчально-виховного комплексу “Гімназія “Перспектива” – загальноосвітня школа І-ІІ ступеня”.
Практичне значення досвіду полягає у можливості його впровадження у систему роботи вчителів англійської мови загальноосвітніх навчальних закладів.


1.1.         ОСНОВНА ЧАСТИНА

         Підвищення ефективності навчання безпосередньо залежить від
доцільності добору і використання різноманітних, найбільш прийнятних для певної навчальної теми методів навчання, а також від активізації всього
навчального процесу.
 “Методи навчання” –  це  способи взаємопов’язаної діяльності вчителя й
учнів, спрямовані на розв’язання навчально-виховних завдань”. На практиці буває важко визначити чіткі межі між різними методами навчання: вони
перетинаються, доповнюють один одного,  за допомогою яких педагог і учні реалізують поставлені цілі. Вибір методів навчання зумовлений:
-         цілями навчання;
-         змістом навчального матеріалу та специфікою предметної області;
-         темпом та терміном процесу навчання;
-         дидактичним та матеріально-технічним забезпеченням процесу
              навчання;
-         рівнем підготовки учнів.
Кожен з методів навчання має певні переваги і недоліки. Педагог самостійно приймає рішення про використання того чи іншого методу на основі свого власного досвіду, враховуючи особливості учнівської аудиторії з метою максимальної ефективності процесу навчання.
Найбільш поширеними інноваційними методами навчання є:
1.     Інтерактивні методи навчання.
2.     Метод проектів.
3.     Інформаційні методи навчання.
4.     Ігрові методи навчання.



Інтерактивні методи навчання.
Суть інтерактивного навчання полягає в тому, що навчальний процес відбувається за умови постійної, активної взаємодії усіх учнів. Це співнавчання, взаємонавчання (колективне, групове навчання у співпраці вчителя та учнів).
На кожному з етапів уроку можна використовувати різноманітні інтерактивні технології та вправи такі як:
1.     Мотивація  «Незакінчені  речення»,  «Мікрофон», «Мозковий штурм»,  «Асоціативний кущ»
2.     Актуалізація «Мікрофон», «Гранування»
3.     Засвоєння  «Ажурна пилка», «Займи позицію», «Ситуативне моделювання», «Акваріум», «Дискусія»

4.     Закріплення  «Мікрофон», «Мозковий штурм», «Дерево рішень», «Займи позицію»
Метод проектів
               Проект є самостійною роботою учнів, в якій  мовленнєве  спілкування  органічно  вплітається  в емоційно-інтелектуальний контекст іншої діяльності (гри, анкетування, випуску журналу тощо). Робота над проектом є творчою діяльністю. Учні активно взаємодіють один з одним, здійснюють пошукову діяльність із особистісно-значущої проблеми.
Інформаційні методи
               Ці методи навчання надають доступ учням до нетрадиційних джерел інформації. Створюють можливості для творчої  діяльності, формування професійних навиків учнів.
Ігрові методи навчання (Й. Гензерг).
                 Метод ігрового навчання - це така організація навчального процесу, під час якої навчання здійснюється у процесі включення учня в навчальну гру (ігрове моделювання явищ,"проживання" ситуації).
Вивчення англійської мови потребує посидючості та неабиякого терпіння.
Але знання, отримані без зацікавленості, не забарвлені особистим
позитивним ставленням, не є корисними. Діти запам'ятовують слабко, якщо
навчання не захоплює їх. Тому саме з метою активного засвоєння знань
треба перетворити заучування матеріалу на захопливу гру. З огляду на
типові розбіжності учнів доцільно комбінувати різні види ігрових вправ:
1. Рольові ігри (як засіб соціалізації дитини).
2. Пізнавально-художні дидактичні ігри, наприклад: «Послухай і намалюй», «Прочитай і намалюй», «Намалюй і розкажи» тощо.
3. Рухливі дидактичні ігри з інтелектуальним навантаженням (гра з м'ячем, гра-пантоміма).
4. Ігри-драматизації змісту пісень, віршів, сюжетів тексту підручника, над яким працюють учні, тощо.
5. Лексичні та граматичні ігри з елементами змагання (наприклад, гра
«Хвальки»: похваліться, хто має більше корисних речей, «Мовленнєвий
ланцюжок» тощо).
6. Ігри-змагання між командами, окремими учнями, парами, малими
групами.
7. Ігри-конкурси: на кращого актора, гіда зоопарку, музею, перекладача
тощо.
8. Інтелектуальні ігри за правилами (наприклад "Bingo").
9. Спокійні й інтелектуальні ігри (відгадування мовних загадок, кросвордів, ребусів, вікторини тощо).


                           Висновки

                 Зі свого досвіду, я переконана, що процес навчання – це не автоматичне заучування нового матеріалу. Він потребує напруженої розумової роботи дитини та її власної активної участі в цьому процесі.
                  Учитель досягне успіху лише тоді на своїх уроках, коли зрозуміє, що дітям подобається все нове і цікаве. Ми, вчителі, повинні пам’ятати, що одна й та сама модель проведення уроків, не дає можливості дітям розкрити себе повністю, зупиняє розвиток творчого потенціалу навчання.
                  У ході проведеного дослідження зроблено такі висновки:
1. Активному вивченню іноземної мови сприяє використання інноваційних технологій на уроках англійської мови. Вони допомагають розширити  творчий та розумовий потенціал учнів.
2. Результати проведеного експерименту у якому взяло участь 2 групи класу (звичайна – 14 учнів, де здійснювалося навчання за традиційною методикою, експериментальна – 13 учнів, де використовувалися інноваційні технології), показали вищий рівень розвитку комунікативних навичок  учнів експериментальної групи. У цих учнів підвищився інтерес до вивчення мови. Гіпотеза дослідження підтверджена.
    3. Основними інноваційними методами вважаю такі: інтерактивні методи навчання, метод проектів, інформаційні методи навчання, ігрові методи навчання.


Список використаної літератури
1.  Коваленко О. Концептуальні зміни у викладанні іноземних мов у
контексті трансформації іншомовної освіти // Іноземні мови внавчальних закладах. – Педагогічна преса, 2003.
       2. Ушинский К.Д. Человек как предмет воспитания. Опыт педагогической антропологии. Педагогические сочинения в 6 т. М.: Педагогика, 1990.- т.2,- 441с.
      3. Ярошенко М. Англійська мова для наймолодших.Тернопіль.: Підручники і посібники, 2010. – 78с.
      4.  Jill Hadfield “Communication games”
      5. Перкас С.В. Рольові ігри на уроці англійської мови. // Іноземні мови в
школі.- 1999.- № 4.- С.23-26
     6. Hutchinson T. Project English 2. Teacher's book.- Oxford University Press,
1988.
    7. Мартьянова Т.М. Использование проектных заданий на уроках
иностранного языка // Иностранные языки в школе. - 1999. - №4.
    8. Мильруд  Р.П.  Современные  концептуальные  принципы
коммуникативного обучения иностранным языкам// Иностранные языки
в школе. - 200. - №4.
    9. Пассов Є.І. Комунікативний метод навчання англійського мовлення. М.: Наука, 1985. - 211с.
10.  Свиридюк Т., Петрук С. Все про ігри. Методичний посібник. Тернопіль: Лібра Терра, 2007. – 120с.












1 коментар: